معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۱۶۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - عباس رضائیان زاده گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، دو میلیون و پانزده هزار و ۲۵۷ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۸۵ هزار و ۸۰۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع، یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۴۴۸ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۹۶ هزار و ۱۶۹ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۳۳۴ هزار و ۸۰۹ مورد تست سریع انجام شده و ۸۹ هزار و ۶۰۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

به گفته او؛ با بستری ۲۶۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هزار و ۲۸۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۶۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

رضائیان زاده گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۶۱۸ نفر رسید.

او می‌گوید: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری ۵۵۶ هزار و ۸۲۱ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۶۹۸ هزار و ۹۴۲ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۲۸ هزار و ۴۸۹ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۳۶ هزار و ۷۹۰ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۳۳ هزار و ۶۶۳ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار